Prawidłowe żywienie – o czym przede wszystkim warto pamiętać planując swój dzienny jadłospis?

Jesteś tym co jesz – to powiedzenie zna chyba każda osoba. Dzisiaj temat zdrowego żywienia zatacza coraz szersze kręgi oraz bardzo dużo osób ma świadomość tego, że ich nawyki żywieniowe oddziałując na wygląd oraz kondycję organizmu. Warto więc zadbać o to, by zmienić dzienny jadłospis.

Zdrowa żywność

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Co głównie należy mieć na względzie? Najistotniejszym krokiem jest zrezygnowanie z niezdrowych przekąsek, gazowanych i silnie słodzonych napojów oraz tłustych potraw. Tłuszcz jest rzecz jasna potrzebny w diecie każdej osoby, jednak powinien on pochodzić ze zdrowych źródeł, takich jak ryby, orzechy bądź avocado. Tłuste mięsa z całą pewnością nie powinny się znajdować w piramidzie żywienia. Najlepsze jest przede wszystkim mięso indycze oraz kurze. W dodatku, w diecie koniecznie należy zwiększyć ilość warzyw oraz owoców. Każdy słyszał o zasadzie pięciu porcji warzyw i owoców każdego dnia.

Warzywa wskazane jest gotować na parze, gdyż wówczas nie tracą swoich drogocennych właściwości. Można też decydować się na zjadanie warzyw surowych, przykładowo w formie sałatek. Dressing warto zrobić z jogurtu naturalnego, a nie majonezu. Każda osoba, która pragnie zatroszczyć się o swoją dietę musi odwiedzić sklep ze zdrową żywnością W asortymencie podobnych sklepów można odnaleźć dość szeroki wachlarz pełnowartościowych produktów, takich jak przykładowo trawa pszeniczna w proszku, które przeważnie nie są łatwo spotykane. Sklepy ze zdrową żywnością proponują dodatkowo różne rodzaje mąk, przykładowo mąki amarantusowe lub owsiane, soki wyciskane bez dodatku cukru czy konserwantów i różnego rodzaju kasze. Takie sklepy licznie funkcjonują współcześnie w Internecie, dzięki czemu zakupy są bardzo proste.

zdrowa żywność

Autor: Global Panorama
Źródło: http://www.flickr.com
Rzecz jasna, priorytetowe znaczenie ma również picie wystarczającej ilości wody. Do podobnego nawyku można się przyzwyczajać metodą niewielkich kroczków, co oznacza żeby codziennie zwiększać ilość wypijanej wody. Można do niej dodawać sok z cytryny bądź listki mięty, aby wzbogacić smak. Warto także wprowadzić do swojego menu większą ilość kasz, zwłaszcza kaszy jaglanej. W Internecie funkcjonuje bardzo dużo zajmujących blogów kulinarnych, które pokazują w jaki sposób przyrządzać pyszne oraz przede wszystkim – zdrowe potrawy, nie wydając przy tym majątku na składniki.

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*