Czy warto spożywać mięsne produkty? Jakie jesteśmy w stanie zyskać korzyści? O czym pamiętać?

Mięso faktycznie zawiera dużo niezbyt zdrowego tłuszczu, ale jest jednocześnie idealnym źródłem wartościowego białka oraz żelaza. Warto dobierać mięso, tak więc zrezygnować z wołowiny oraz wieprzowiny, za to sięgać po kurczaka czy cielęcinę. W zbytnio wielkich ilościach mięso czerwone może przyczynić się do zawału serca, rozwoju nowotworów oraz cukrzycy.

produkty mięsne

Autor: U.S. Department of Agriculture
Źródło: http://www.flickr.com
Kwestia jedzenia mięsa powoduje wiele kontrowersji, a spór między wielbicielami mięsa a wegetarianami ma już miejsce dosyć długo. Ci pierwsi najzwyczajniej lubią mięso i nie wyobrażają sobie obiadu bez tego typu porcji jedzenia, zaś wegetarianie twierdzą, iż mięso jest szkodzi i powinniśmy go unikać. Właściwie produkty mięsne są nam niezbędne, lecz w normalnych ilościach, nie każde mięso jest też konieczne w naszej diecie – kliknij. Poza bardzo ważnymi odżywczymi składnikami, mięso – oferta – gwarantuje także za bardzo wiele nasyconych kwasów tłuszczowych, jakie są po prostu niezdrowe.

W największym stopniu niezdrowe są mięsa czerwone. Z kotleta, golonki, boczku czy żeberek najbardziej korzystnie w zupełności zrezygnować. Jednocześnie, podział mięsna na białe oraz czerwone czasem budzi wiele wątpliwości, dlatego też np. dietetycy dzielą mięso białe oraz czerwone sprawdzając zawartość i rodzaj tłuszczu. Mięsem białym jest kurczak oraz indyk bez skórki, podobnie królik czy struś, mimo że ma ciemne mięso. Mięsa czerwone to tak naprawdę wieprzowina, wołowina czy baranina. Mięsa białe posiadają nie tylko mniejsze ilości tłuszczu, mają również większą ilość korzystnych dla zdrowia kwasów tłuszczowych nienasyconych niż szkodliwych nasyconych. Nasycone kwasy tłuszczowe są szkodliwe, gdyż spożywane w dużych ilościach mają wpływ na zwiększenie stężenia cholesterolu we krwi.

wołowina

Autor: Międzybrodzkie Makarony
Źródło: Międzybrodzkie Makarony
W konsekwencji stworzyć się może miażdżyca, mogą pojawić się problemy z sercem, które będą prowadzić do zawału. Nienasycone kwasy funkcjonują całkowicie odmiennie, bo ochraniają organizm przed miażdżycą. Mięso jednocześnie to najbardziej odpowiednie źródło białka (obok mleka i sera). Ma różne konieczne aminokwasy, takie jakich organizm sam nie da rady stworzyć. Są one konieczne do produkcji tkanek. Jest korzystniej przyswajalny niż białko roślinne. O jakości mięsa świadczy również to, jaka firma je wytwarza, przykładowo jaki to producent kiełbas, taki jak ten: , o tym także powinniśmy pamiętać.

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*