Czemu surówki oraz sałatki są tak zdrowe, o jakie wartościowe składniki można je uzupełniać.

Jednym z najważniejszych składników prawidłowego odżywiania będą owoce i warzywa. Lekarze zalecają, aby jeść je przynajmniej parę razy dziennie pod różną postacią, najlepiej jak najbardziej różnorodnie. Owoce i warzywa dostarczają naszym organizmom odpowiednich witamin i soli mineralnych, a także tak ogromnie pożytecznego i niezbędnego błonnika.

Spożywać je można na wiele różnych sposobów, w przypadku owoców najchętniej na surowo, natomiast warzywa w postaci najróżniejszych sałatek i surówek. Przepisów na nie jest naprawdę dużo, a dodatkową ich zaletą jest to, że da się w nich przemycić sporo pożytecznych składników. Na przykład ogromnie pożądanym i cennym

dobry lunch

Autor: Fotolia
Źródło: Fotolia

dodatkiem są kiełki. Zakupić je można gotowe, ale można również samemu zabrać się za ich hodowanie. Informacji o tym, jak hodować kiełki jest naprawdę spora ilość w internecie, wystarczy jedynie odrobina chęci żeby znaleźć wszystko, co potrzebne będzie w tych kwestiach. Kiełki uprawiać można na różne sposoby, bardzo praktyczna jest na przykład kiełkownica, dzięki której wszystko będzie znacznie wygodniejsze – jak hodować kiełki. Jeżeli się dobrze zaplanuje ich hodowlę, to można się nimi cieszyć praktycznie przez cały czas, a jako świetny dodatek do dużej ilości dań, w tym również przepysznych sałatek bardzo dobrze będą się one nadawały.

W wielu przepisach poza samymi warzywami lub owocami w sałatkach pojawiają się również inne składniki. Sporo z nich opiera się na majonezie, który mimo pysznego smaku na jednak jedną zasadniczą wadę, czyli jest nieco tuczący. Dużo lepiej w takich sałatkach sprawdzi się klasyczna oliwa z oliwek, uznawana przez wielu za jeden z najzdrowszych rodzajów tłuszczy.

Czy pasjonuje Cię podobna tematyka? Jeżeli tak, to wejdź na ten link i zdobądź cenne szczegóły (http://taniawodka.pl/home/cennik-whisky/) również na podobnej witrynie!

Oliwa >>> szczegółowe informacje ma w sobie bardzo duże ilości przydatnych składników, w tym tak konieczne do utrzymania zdrowia kwasy omega 6 i sporo witamin. Włoska kuchnia, uznawana za jedną z najzdrowszych na świecie, oparta jest przede wszystkim na oliwie, i rzeczywiście jak pokazują statystyki, to Włosi mają dużo mniejsze problemy z cholesterolem, niż inne narody.

Oliwa doskonale się na przykład komponuje z różnymi odmianami sałat czy pomidorami, lecz można jej parę łyżek dodać praktycznie do większości innych warzyw. Można również stosować inne odmiany olejów, z których część także ma bardzo dobry skład. Doskonale do sałatek nadają się także oleje lniany i rzepakowy, one także zawierają sporo przydatnych kwasów, mających bardzo dobry wpływ na codzienne zdrowie. Ostatnio zainteresowaniem się cieszy olej rokitnikowy, charakteryzuje się on dość mocnym czerwonawym kolorem, co zawdzięcza sporej ilości witaminy A, w jego składzie można też znaleźć inne witaminy, minerały i polifenole – olej rokitnikowy.