Znaczenie marki w obecnej rzeczywistości

Marka w świetle nowoczesnego marketingu jest elementem nadrzędnym. Zyskanie pozytywnej opinii jest zasługą wielu lat zaplanowanych strategii związanych z reklamą, wykorzystywania odpowiedniego wzorca zachowania względem klienta, oraz w czasie rozkwitu portali społecznościowych – szybkiej i właściwej reakcji na to, co dzieje się w mediach.

Zegarki diesel
Na strategie związane z marketingiem wydaje się ogromne kwoty pieniędzy, w wielkich korporacjach grupy profesjonalistów analizują każdy ruch firmy w mediach, rozpatrują różne strategie przyciągnięcia odbiorcy i zbudowania w jego oczach dobrego wizerunku. Obecnie nawet portale społecznościowe są cały czas monitorowane pod kątem przywiązania przeciętnych klientów do danej marki. Robi się to z tego powodu, że odbiorca emocjonalnie przywiązany do marki sięgnie po towar nią oznaczony właściwie nie zastanawiając się.

Wojna o odbiorcę

Największym sukcesem marki jest stan, kiedy odbiorca myśląc o jakimś szeroko pojętym produkcie, kojarzy go z jedną firmą.

Masz ochotę dowiedzieć się więcej na ten temat? To bardzo dobrze, ponieważ pod linkiem leczenie osoczem bogatopłytkowym znajdziesz fascynujące informacje, które Cię wciągną.

Bardzo dobrym przykładem jest na przykład firma Adidas, której nazwa większej części ludzi przywodzi na myśl obuwie sportowe. Jej największym konkurentem jest marka Nike, która w latach 90 przejęła spory fragment rynku własnymi produktami oznaczonymi marką Jordan. Segment odzieży jest właściwie prawdziwym polem walki pod względem marketingowym, co można stwierdzić przyglądając się podzieleniu tegoż między kilka firm. Tak dla przykładu segment ubrań jeansowych kojarzony jest z kilkoma markami o długiej tradycji – jak Big Star czy Diesel. Ta pierwsza zdobyła swoją wśród mieszkańców USA, druga natomiast pochodzi z Włoch i zyskiwała swoją renomę w gronie innej grupy odbiorców. Tylko u nas – produkty znanych producentów: zapoznaj się z propozycją

Wojna z gigantami

Kuchnia wyposażona urządzeniami marki Franke

Autor: Franke
Źródło: Franke

Nowsze marki, żeby zyskać zawładnąć pewną częścią rynku, oferują wyroby skierowane do wybranego grona odbiorców. Łakomym kąskiem dla specjalistów od marketingu jest grupa ludzi młodych, pod tym względem liczy się na sentyment odbiorcy i na wieloletnie przywiązanie do marki. Przykładem marki kojarzącej się z młodymi osobami jest Fossil, który oferuje różnorodne dodatki do odzieży. Jeszcze odmiennym rodzajem rynku jest rynek profesjonalny, gdzie klient posiada duże zasoby finansowe, ale ma inne potrzeby, niż klient innego typu. Niektóre firmy swoją ofertę kierują właśnie do specjalistów i są powszechnie używane głównie w tego typu środowiskach. Przykładem może być jest Franke – marka kojarzona głównie przez kucharzy i właścicieli restauracji. Popularne produkty w niskich cenach – Franke

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*