Regeneracja skrętnej belki – objawy usterki, regeneracja, koszty

Belka skrętna jest to podejście stosowane przede wszystkim w wozach francuskich. Podatność belki na skręcanie w zestawieniu z znakomicie zestrojonym zawieszeniem znacząco poprawia właściwości jezdne.
Ponadto płaska konstrukcja belki umożliwia zabudowę głębokiego bagażnika, co powiększa walory użytkowe aut, które są w nią wyposażone.

Kolejną zaletą jest stosunkowo prosta możliwość jej demontażu. Niestety, przydaje się to wyjątkowo w związku z główną wadą belki skrętnej, którą jest jej wytrzymałość. Prawidłowe użytkowanie belki nastręcza okresowej wymiany łożysk igiełkowych. Jeśli nie będziemy tego egzekwować, belka ulegnie uszkodzeniu oraz konieczna będzie jej regeneracja.
regeneracja belki

Autor: Cezary Borysiuk
Źródło: http://www.flickr.com
Regeneracja belki skrętnej jest to proces, którego zadaniem jest przywrócenie całkowitej sprawności, współmiernej z fabrycznie nowym elementem. Jednakże aby tak było, regenerację trzeba zlecić wyspecjalizowanemu warsztatowi, jaki zrobi to zgodnie ze sztuką.

Chcesz chłonąć dalej wciągającą lekturę? Więc nic nie stoi na przeszkodzie – kontynuuj świadectwo pracy na następnej stronie.

Oferowane są 2 opcje regeneracji. Pierwsza z nich jest to wizyta autem w warsztacie, zaś druga – wysyłka rozmontowanej belki i jej naprawa bądź wymiana na już zregenerowaną. Każda z tych alternatyw ma swoje wady a także zalety, ale jeśli zależy nam na pełnej kontroli naprawy, najlepiej udać się na miejsce czterokołowcem oraz polecić serwisowi kompleksową usługę. Proces regeneracji belki skrętnej bezwzględnie winien zacząć się od jej demontażu. Jeżeli jakikolwiek warsztat proponuje nam regenerację na wozie, to lepiej poszukajmy drugiego serwisu.

Zainteresował Cię ten temat? To fantastycznie! Następne równie zajmujące artykuły znajdziesz pod podanym odnośnikiem – tam oczekuje na Ciebie dalszy ciąg (http://www.chryzantemy.pl/).

Należy zdemontować poszczególne fragmenty, dokonać dokładnej kontroli i zadecydować, jakie części nadają się do wymiany. Dopiero wtenczas możemy ocenić, jaki będzie ostateczny koszt reperacji.

Oczywiście, głównym elementem do wymiany będą łożyska igiełkowe oraz uszczelnienia. Felerne łożyska z reguły powodują uszkodzenie czopów, zaś w rezultacie samej belki.